Reklamné predmety - Pomoc biznisu, alebo zásobovanie zákazníka odpadom?
Jednou z prvých vecí, ktoré rieši každý podnikateľ pri zrode firmy sú práve reklamné predmety. Niečo, čo zákazníci budú mať v rukách, na očiach a čo im pripomenie tú konkrétnu značku. Samozrejmosťou pre veľké množstvo spoločností je firemné oblečenie, tričká, polokošele s potlačou, alebo akýkoľvek textil, ktorý odlíši zamestnancov konkrétnej značky na prvý pohľad. Tam je to jednoduchšie. Stačí si špecifikovať pozíciu, náplň práce a celkový stýl firmy, ako majú ľudia na danej pozícii pôsobiť v kombinácii s firemnými farbami a výsledok máte na svete. Firmý ako napríklad Keya, B&C, Fruit of the Loom a mnoho ďalších ponúkajú širokú škálu reklamného textilu a je si z čoho vyberať. Tlač na textil, alebo vyšívanie už iba doplní potrebný brand.
Keď už máme zamestnancov oblečených, každý okamžite rieši perá, diáre a podobné "nezmysli", ktoré má každá firma a vlastne svojich klientov zásobuje iba nezmyseľne vyprodukovaným odpadom, keďže osobne ma veľmi poteší, keď v priebehu roka dostanem osemkrát manažérsky diár, s veľkou pravdepodobnosťou od toho istého výrobcu a pritom používam appky v telefóne, lebo diár aj tak niekde zabudnem, alebo stratím. Vyskúšali ste sa niekedy pozrieť na reklamné predmety aj zo strany zákazníka? Prejaviť mu svoju vďaku vecami, ktoré skutočne využije? Na trhu je obrovské množstvo dodávateľov nie len reklamných predmetov v rôznej kvalite a cenovej relácii. Otázka nákupnej hodnoty v tomto nehrá veľkú rolu, lebo stále sa dá vyberať z množstva kategórii. Stačí sa len na to pozrieť zo strany zákazníka, ktorý s vami spolupracuje práve kvôli ponúkaným službam a keď potrebuje učtovníčku, nebude ju predsa hľadať v stavebnej firme. Rovnako aj maličkosti, ako vďaka za jeho objednávky, by mali byť smerované so záberom vášho podnikania. V štýle vašej firmy. Tak vznikajú predmety, ktoré nepôsobia ako odpad, neskončia niekde v stolíku, alebo priamo v koši, ale zákazník ich používa, stále má vašu značku na očiach, v rukách a podvedome kedykoľvek potrebuje niečo z oblasti v ktorej podnikáte, obráti sa na vás. A to je zmysel reklamných predmetov. Prejaviť úctu, vďaku a využiť potreby iných na svoj prospech. Možno to neznie najlepšie, ale ľudia ľahko zabúdajú. Nedajte im túto šancu.
Samostatnou kategóriou v reklamných predmetoch sú tašky. Možno mám mylnú predstavu o prezentácii firmy, ale vždy ma tak trochu prekvapí, keď nakupujem v špeciálnom eko obchode a nákup dostanem automaticky zabalený do igelitovej, jednorázovej tašky, ktorá dokonca vizuálom a ani farebnosťou nemá vôbec nič spoločné s danou predajňou. Aj pri výbere darčekových a baliacich tašiek si treba uvedomiť štýl firmy, celkové pôsobenie a k tomu prispôsobiť aj takéto detaily. Sú rôzne možnosti. Papierové tašky, igelitové ( osobne obľúbené :D ), z netkanej textílie, či textilné. Rôzne veľkosti, tvary, široká farebná škála. Stačí iba trochu pohľadať, možno nedať na prvý obrázok z googla, alebo prvého obchoďáka, ktorý sa snaží predať najlacnejší produkt, lebo náhodne ho majú o pár kontajnerov na sklade viac, ako pôvodne bolo v úmysle.
Toto všetko sú veci, ktoré robia značku značkou a preto sa oplatí v kľude si nad to sadnúť, dať si kávu, alebo čaj a premyslieť si to z pohľadu vizuálu, štýlu firmy a aj z pohľadu zákazníka, lebo ten ich bude používať a stále sme tu vďaka nemu.
Fotografie v tomto článku sú ilustračné, zdroj internet od značiek, ktoré majú svoj štýl.