PPC kampaň, alebo SEO optimalizácia?

Oba spôsoby prezentácie môžu byť správne. Skôr ako sa pustíte do niektorej z nich, mali by ste si určiť svoje ciele, ktoré chcete dosiahnuť.

PPC kampaň

Najrýchlejší spôsob ako sa dostať do vyhľadávania pre zákazníkov. Platíte iba za realizovaný klik, potenciálny zákazník je okamžite u vás a môže nakupovať. Efekt je okamžitý.

ppc kampaň, rýchla cesta na získanie zákazníkov

 

Čo sa vám môže stať pri PPC kampani?

Máte pripravenú prvú kampaň, kredit je dobitý a ide sa na to. Vyskúšate vyhľadávanie, vyskočí na vás konkurencia so svojimi banermi, ale vás google nenašiel. Ako je to možné?

Sú rôzne dôvody. Častým je samotné nastavenie kampane. Ako jednu z prvých vecí by ste mali urobiť podrobnú analýzu kľúčových slov, ktoré cieľoví zakazníci vyhľadávajú a ktoré majú zmysel pre ponúkaný product, či službu.

Vyčlenený dostatočný kredit

Kľudne sa môže stať, že máte stanovený denný kredit a jednoducho sa v daný deň minul. Každú kampaň je potrebné analyzovať, priebežne kontrolovať a podľa dostupných informácii aj upravovať. Ak je príliš vysoká cena za klik súvisiaca s vysokou konkurenciou, ťažko sa dostanete na prvé pozície, kým investícia nebude väčšia, ako práve zo strany konkurenčnej firmy.

Ohraničenie ceny za klik

Každá spoločnosť má svoje hranice. Pri nastavovaní PPC kampane si treba určiť aj výšku maximálnej ceny za klik. Toto je jeden z faktorov, ktorý ľahko ovplyvní zobrazovanie reklamných banerov. Vždy si treba preveriť rozpätie ceny jedného kliku, aby ste mali možnosť ukázať sa pred zákazníkmi.

Nízke hodnotenie reklamy

Nástroj na správu reklamy vám sám ponúka priebežne riešenia na vylepšenie a zefektívnenie kampane. Vychádza z analýz hodnoty kliku a kvality. Pri osobnej kontrole zobrazovania nezabúdajte na podstatnú vec. Ak sa vám reklamný baner raz zobrazí, vy naň nekliknete, google vyhodnotí, že táto reklama nie je pre vás zaujímavá a viac vám ju neponúkne.

Správne nastavenie PPC kampane a priebežná analýza sú veľmi podstatné, aby vaše peniaze neboli vyhodené von oknom, ale mali skutočne žiadaný dopad na prínos zákazníkov.

SEO optimalizácia

Zdĺhavý proces budovania prirodzenej pozície vo vyhľadávačoch, avšak z dlhodobého hľadiska veľmi prínosný. Časy, kedy ste na získanie dobrej pozície vo vyhľadávačoch potrebovali veľké množstvo spätných odkazov sú už za nami. V období nového trendu content marketingu sú podstatné spätné linky, avšak prirodzenou cestou. Zákazníkov a aj vyhľadávače viac zaujíma obsah webovej stránky, ako množstvo katalógov, kroré na ňu odkazujú. Každý odkaz má svoju hodnotu a nevzniká pridaním základného popisu do firemného katalógu. Práve naplnenie web stránky podstatným a kvalitným obsahom je cesta, ako zaujať vyhľadávače a rovnako aj zákazníkov. Každý zákazník keď hľadá daný produkt, chce o ňom zistiť čo najviac informácii. Nebojte sa venovať témam zo svojho oboru. Zdieľajte so svojimi fanúšikmi informácie, ktoré vás zaujímajú, tým pádom aj vašich fanúšikov, ktorí sa za to poďakujú zdieľaním na sociálnej sieti, medzi svojimi priateľmi a to je cesta, ako získať prirodzenú sieť prepojení, ktorá dostane prezentovanú stránku do povedomia a na vyššie umiestnenia v prirodzenom vyhľadávaní.

Tento proces ale nezabezpečí prvé miesta vo vyhľadávačoch do dvoch dní. Skôr, ako si vyberiete medzi PPC kampaňou a kvalitnou SEO optimalizáciou, musíte si určiť hlavný cieľ propagácie. Ak máte sezónny produkt, ktorý potrebujete predať do jedného mesiaca, alebo novootvorenú prevádzku a rýchlo ju potrebujete dostať do povedomia ľudí, cestou je PPC kampaň. Ak si budujete pevné miesto na trhu, oplatí sa venovať práve SEO optimalizácii. On-page optimalizácia je samozrejmosťou už pri prvom uvedení stránky. Off-page je proces, ktorému sa treba venovať, ale prinesie zaslúžené ovocie.

Prípadne využite kombináciu týchto ciest. Oslovte zákazníkov rýchlym úderom a popri tom si budujte pozíciu v prirodzenom vyhľadávaní.

Hlavne nikdy nezabúdajte na svojich zákazníkov, predstavte si, ako sa oni pozerajú na vás, čo hľadajú a čo ich zaujíma. Vtedy sa im dokážete priblížiť a udržať si ich pri sebe.

 

Zaujali sme vás? Komentujte, pýtajte sa. Sme tu pre vás.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok