Na čo sa pripraviť pri tvorbe marketingu v roku 2016?

S príchodom nového roka nastáva obdobie, kedy je potrebné si sadnúť nad všetky minuloročné výstupy dát, zozbietať dostupné údaje o vykonanej práci a urobiť si podrobnú analýzu úspechov, aj neúspechov v budovaní svojej značky. Vďaka takýmto analýzam je každý podnikateľ schopný sa kvalitnejšie pripraviť na nasledujúcu prácu a získať zlepšenie svojej prezentácie na trhu. Cieľom každej spoločnosti, či značky je dosiahnúť, aby ich kampane zákazníci nevnímali ako nevyžiadaný spam, ale boli prínosom do ich života.

Koľko z vás si uvedomuje, že v súčastnosti má 70% slovenských domácností pevné pripojenie na internet a až 60% populácie používa smartfón?

Nové aplikácie,ktoré pomáhajú so správou web stránokSkutočne veľká časť z nás sa stáva online a to skoro non-stop. Neustále sme zaplavovaní tokom informácii, rôznych podnetov, zaujímavostí a v podvedomej snahe o záchranu vlastných myšlienok u každého nastáva selekcia informácii a vo veľkej miere aj imúnnosť voči náhodným podnetom. ( Teda to v tom prípade, ak nepoužívame v základnom balíku služby AdBlock aplikácii a tým pádom nemáme šancu sa dostať k takýmto podnetom )

Jednou stránkou marketingu je kreatívna, originálna kampaň, na druhej strane stojí ale čoraz väčší problém sa dostať priamo k zákazníkovi. Mať možnosť odprezentovať svoje projekty pred jeho očami.

Vďaka nemalému rastu sociálnych sietí, popularite YouTuberov a vývoju mobilných aplikácii sa otvára možnosť komunikácii s klientami aj touto cestou. Nebyť na strane firmy, ktorá ponúka zákazníkom iba produkty , ale stať sa súčasťou jeho života. Vytvoriť interaktívnu kampaň, kde sa zákazník stáva súčasťou diania a môže svojou aktivitou prispieť k vývoju. Najcennejšou časťou sa stáva práve pozornosť ľudí. Ak ich dokážeme vtiahnuť do našich kruhov, dokázať, aby boli živou súčasťou našej značky, získali sme stabilných zákazníkov, ktorí dokážu mnohonásobne zvýšiť príjem spoločnosti. Pri tvorbe takýchto kampaní nemôžeme však zabúdať na to, že digitálny marketing a mobilný marketing už stáca hranice medzi sebou a stáva sa vďaka technickému pokroku spoločnosti jedným marketingom. Celé nastavenie a optimalizácia musí byť sústredená aj na tento fakt.

Veľké spoločnosti si môžu dovoliť zotrvať pár rokov pozadu po trende doby. Vytvárať obrovské kampane, tlačiť nevyčerpateľné rozpočty do televízie, ktoré ani z ďaleka nemajú takú návratnosť, ale pri ich veľkosti stále funguje obchodný zotrvačník a je to spôsob prežitia na trhu. Pri menších spoločnostiach, ktoré nevlastnia žiadne médium, malú televíziu s celoslovenským pokrytím, je práve čas na prehodnotenie smerovania marketingových aktivít a zapojenia sa do sociálneho života. Aj vďaka vývoju možností zbierania dát z aplikácii, ktoré je možné pripojiť k dátam z vyhľadávačov, otvárajú sa možnosti hlbšej analýzy efektivity komunikácie s klientami a dosahu práce. Celkový vývoj aplikácii na analýzu dát dáva možnosť sa rýchlejšie rozhodovať a upravovať kampane. Sofistikovanejšie aplikácie pomáhajú zjednoduchšiť triedenie množstva vstupných informácii, sprehľadniť výsledné čísla a práve tak pomôcť k rýchlejším zmenám a zlepšeniu dosahu kampane.

Napriek technickému pokroku nemôžeme však v prvom rade zabúdať si určiť cieľovú kategóriu zákazníkov. Aplikácie vyvýjajúce sa rýchlosťou svetla nám môžu pomôcť pri spáve kampane s cieľovým záberom na deti digitálnej doby. Ak je našou klientskou základňou kategória ľudí vo veku 50 rokov a viac, ťažko ich zapojíme do diania na sociálnej sieti. Preto každý, kto sa pripravuje na prezentáciu akéhokoľvek dobrého produktu, či služby, nemôže v prvom rade zabúdať na klienta a musí sa sústrediť na prínos do jeho života, nie svoj čistý zisk.

Zaujali sme vás? Komentujte, pýtajte sa. Sme tu pre vás.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok