Email marketing vs sociálne médiá

Neustále veľmi aktuálnou témou vo svete marketingu je rozhodovanie, ktorá cesta je výhodnejšia. E-mail marketing, alebo sociálne médá?

Všetky výskumy ukazujú že vyradenie email marketingu z aktivít by bola veľká chyba. Avšak sociálne médiá majú čoraz väčší zmysel a dosah v komunikácii s klientami.

Vyskúšajme si porovnať, čo môže byť pre náš biznis väčším prínosom.

Peronalizácia

Personalizácia

Email marketing - cielene si viete vybrať kategóriu klientov a osloviť ich priamo, osobnejšie. Komunikácia je priamejšia a pre cieľovú skupinu zákazníkov aj prínosnejšia.

Sociálne siete - fanúšik na facebooku, či twitteri si stánky vyberá podľa záujmov, avšak aj určitých sympatii. Statusy a novinky zdieľa pre svojich priateľov, kde nie je možné ovplyvniť kompletný záber, čo značí, že je potrebné riešiť celý obsah nástenky univerzálnejšie.

Investicie

Investície

Od roku 2012 je nárast investícii do email marketingu na celom svete o 60%. Podľa výsledkov štatistík je návratnosť ale 4,000%.

V správe sociálneho média su investície nižšie. Je potrebný ale iný prístup, prezentácia firmy musí byť akčnejšia, zábavnejšia a doplnkové aktivity  na tvorbu obsahu môžu prevyšovať priame investície na základné služby.

zacielenie zákazníkov

Zámer zákazníka

Dobre vytvorená emailová kampaň v zákazníkovi vzbudí záujem už pri prečítaní predmetu správy. Na základe toho si mail otvori, prečíta a vstupuje do komunikácie so zámerom získať viac informácii, či priamo si objednať produkt, alebo ponúkanú službu a preklikáva sa na domovskú web stránku.

Užívateľ na Facebooku dá like stránke a tú sleduje. Celá stratégia musí byť venovaná presmerovaniu klientov na domovskú stránku, ale vysledky analýz dokazujú, že stále väčšina užívateľov sleduje základné aktuality a iba malé percento sa preklikáva ďalej ( samozrejme ak sa nejedná o články, ktoré sú prezentované iba formou krátkych ukážok a hlavné jadro sa nachádza na domovskej web stránke ).

Velké množstvo možností oslovenia

Možnosti oslovenia

Databázu e-mailových adries nedoporučujeme v žiadnom prípade kupovať. Je to v rámci zákonov o spamoch a nevyžiadanej pošte veľmi háklivá vec a viac sa osvedčilo budovanie databázy z vlastných zdrojov na základe registrácii k odberu noviniek, žiadostí o cenové ponuky, alebo akýkoľvek druh kontaktu s klientom, ktorý prebehne s jeho súhlasom.

Každá sociálna sieť v tejto dobe ponúka reklamné kampane na podporu prezentovanej fan page. V parametroch je možné si určiť kritériá na výber užívateľov, ktorým sa reklama bude zobrazovať. Pri prvom kontakte s potenciálnym zákazníkom máte určenú základňu podľa svojho výberu. Množstvo takýchto možností je obmedzené iba množstvom užívateľov na danom sociálnom médiu.

 

Pri výbere komunikačného kanálu z týchto dvoch možností je vždy potrebné si uvedomiť, že každá má svoje výhody, aj nevýhody a keď vstupujeme do ktorejkoľvek z nich, musíme naplno využiť možnosti, ktoré ponúka. Základom je premyslená stratégia, podporená kvalitnými grafikami, plnohodnotnými textami a hlavne prínosom pre zákazníka. Klienti si v súčastnosti môžu vyberať a majú z čoho. Pozlátko už nerozhoduje. Podstatná je kvalita ponuky.

Zaujali sme vás? Komentujte, pýtajte sa. Sme tu pre vás.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

Vytvorte si web zdarma! Webnode