Ako by malo vyzerať dobré logo?

Práve ste sa rozhodli, že idete podnikať a viete o tom, že máte fantastický nápad na produkt, ktorý ľudia okolo Vás potrebujú. Je samozrejmé najprv predať časť produktu, zarobiť na ňom a potom investovať do firemnej identity, loga spoločnosti, alebo reprezentatívnej prezentácie. 

Pozreli ste sa na seba niekedy aj zo strany zákazníka? Kým produkt nepredávate svojej rodine, kde je zákaznícka základňa dosť obmedzená, klienta ako takého môže upútať zakúpený produkt, jeho originalita, ale nikdy si nezapamätá vás, ako predajcu. Od prvého kontaktu s prvým zákazníkom je potrebná firemná identita. Definícia značky, vizuálna identita, ktorú si každý ľahko zapamätá a automaticky priradí k potrebám. Vďaka tomu už zákazník nebude vyhľadávať na internete produkt, ale priamo Vás.

Čo by malo logo vypovedať?

Tvorba loga, kreatívny prístup, originálne prevedenie. Jadnoduché, pôsobivé, ľahko zapamätateľné.Pri tvorbe loga by mal každý myslieť na základné veci, ktoré musí spĺňať. Je to prezentácia, ktorú majú zákazníci na očiach, ktorú si zapamätajú a ktorá priradí potreby práve k vám.

V prvom rade musí zahŕňať firemnú filozofiu, príbeh značky, vypovedať o firme, ľuďoch, ktorí ju tvoria, ale zároveň musí byť logo vytvorené s ohľadom na koncovú kategóriu zákazníkov, ktorí s ním prídu do kontaktu. Je až nevyhnutné, aby bolo jednoduché, ľahko zapamätateľné, ale zároveň výstižné a nadčasové. Väčšina klientov na prvom jednaní má záujem si objednať vytvorenie moderného loga. Aké je ale moderné logo? Čo by malo spľňať? Malo by byť ako moda na sučastných fasion blogoch, kde sú každý deň nové trendy? To snáď nie!!! To by malo životnosť maximálne týždeň a čo potom? Treba vytvoriť ďalšie?

Na úvod každej tvorby loga si treba určiť základnú výpovednú myšlienku a ju zakomponovať do diela. Milujem jednu osobu, zatvorim oči a vidím jej tvár. Milujem tento produkt, tiež ucítim podnet, ktorým si naň spomeniem, zavriem oči a chcem mať pred očami logo, ktoré je spojené s mojim pocitom.

Nebojte sa a hlavne sa nehanbite ukázať, čo je za názvom. Čo sa skutočne skrýva v hlavnej filozofii firmy.

Čo by malo logo spĺňať?

Základné varianty loga používame textové logo (typografický logotyp), alebo grafické logo (symbolické). Prípadne kombinácia textové logo doplnené symbolom.

Ak si necháte vytvoriť logo u grafika,  dodanými formátmi sú minimálne .PDF, .JPG, .PNG, .PSD, .AI. Treba pri tom myslieť ale aj na použiteľnosť loga, jeho variácie či už farebné, alebo priestorové. Rovnako aj na zachovanie kvality v rôznych veľkostiach pri používaní v reálnom fungovaní firmy.

Ako v každom obore, aj medzi grafikmi je množstvo ľudí, ktorí sa problematike venujú. Každý na svojej úrovni a dispozičných možnostiach. Základom je ale dobrá komunikácia s grafikom, ktorý logo vyrába. Kým on nepochopí Vašu filozofiu, myšlienku spoločnosti, nedokáže to preniesť do tak malého a výrazného prvku, akým logo je. Preto si každý zaslúži dostatok informácii k vytvoreniu originálneho diela. Vždy si treba uvedomiť, že logo nie je iba na pár dní a je to reprezentácia vás a vašej firmy.

Sme veľmi radi, ak týchto pár riadkov pomohlo pri rozhodovaní a úvahách o prezentácii vašej značky.

 

Zaujali sme vás? Komentujte, pýtajte sa. Sme tu pre vás.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok

Vytvorte si web zdarma! Webnode