6 spôsobov, ako znížiť náklady na content marketing

Každému je jasné, že z dlhodobého hľadiska investície do content marketingu, alebo teda obsahového marketingu, majú väčší zmysel a mnohonásobne vyššiu návratosť. Prečo ale tak veľa spoločností vynakladá mesačne prostriedky na PPC kampane?

V pripade PPC kampane je návratnosť takmer okamžitá. Malé spoločnosti v záujme rýchleho rastu investujú do priamej reklamy, čím majú šancu získať čo najrýchlejšie zákazníka. Dnes zaplatíte 10 Eur za kliky a do dvoch dní ich máte späť aj so ziskom. V prípade, ak si môžete dovoliť investovať do dlhodobého procesu, kde získate mnohonásobne vyššie zisky, jednoznačnou cestou je content marketing. V nasledujúcich pár riadkoch si ukážeme, ako ušetriť, ale udržať kvalitný a hodnotný obsah.

písanie vlastných textov

1. Písanie vlastného obsahu

Keď sa spoločnosť rozhoduje začať s obsahovým marketingom, má na výber dve možnosti.

·      Zadať písanie overeným profesionálom

·      Vyčleniť vo vlastnom tíme ľudí, ktorí sú schopní pisať hodnotné správy

Pri tomto rozhodovaní veľmi zaváži rozpočet, ktorým je možné disponovať. Obe cesty majú svoje výhody, ale aj nevýhody. Vlastná tvorba je samozrejme na prvý pohľad lacnejšia, avšak si treba veľmi dobre premyslieť, či sa nájde z vlastných zdrojov človek, ktorý dokáže naplniť obsah, zaujať zákazníkov a používať tie správne výrazy, aby si jeho texty obľúbili aj vyhľadávače.

Vyskúšajme si to porovnať:

  1. Zadávanie tvorby textov externým autorom

Aby mal copywriter základné informácie, musíte mu pripraviť podklady, urobiť základný náčrt témy a dodať čo najviac informácii z danej oblasti. Napíše úvodný článok, ten pošle na pripomienkovanie a vy zistíte, že nie tak úplne ste sa pochopili a vlastne to môžete prerobiť komplet nanovo. Text je napísaný dokonale spisovne, spľňa všetky kritéria pre vyhľadávače, avšak nie je o tom, čo ste požadovali.

  1. Písanie textov vo vlastnej réžii

Tu by si mal každý uvedomiť, kde sú jeho schopnosti a reálne sa pozrieť na svoje osobné možnosti. Vytvoriť kvalitný obsah, aj keď iba na pár riadkov, dokáže zabrať veľmi veľa času a treba pri tom myslieť na rôzne veci. Je to jednoduchšie, lebo sa dokonale strafíte práve do témy, ktorá je vám blízka, ale tiež potrebujete si nazbierať podklady, premyslieť základnú schému članku, nezabúdať na celkovú stratégiu a popri tomto všetko písať pútavo a zmysluplne. Toto je proces na pár mesiacov, kým sa podarí vytvoriť hodnotný článok s dostatočnou odozvou u publika.

Takže pri tomto rozhodovaní si treba veľmi dobre premyslieť, či sa oplatí investovať do autorov, ktorí vám kvalitný obsah dodajú na kľúč, alebo do svojho vlastného tímu, ktorý časom prinesie mnohonásobne vyšší zisk. Teda ak ho dovtedy udržíte pokope.

Užívateľské nástroje

2. Užívateľské nástroje

Používať nástroje je najlepší spôsob, ako zvýšiť produktivitu a znížiť náklady. Keď idete kopať jamu, pomôže lopata. Keď idete písať texty, sú nástroje, ktoré znednoduchšia tvorbu a ušetria nemalé náklady.

Evernote je jedným z najuniverzálnejších nástrojov. Mimo priestoru na zápis poznámok, presúvanie informácii medzi zariadeniami, je možné si v ňom ukladať fotky, zdieľať záznamy z internetu, práce a všetkého, čo sa vám počas dňa môže stať. Máte to pokope a prehľadné.

Blog Title Generator je nástroj vytvorený SEOPressor. Ak potrebujete inšpiráciu k vymýšľaniu originálnych a pútavých nadpisov, môžeme iba doporučiť.

Trello je svojim spôsobom virtuálna nástenka, kde si môžete ukladať pripomienky, zdieľať projekty vo svojom tíme, určiť dátum publikovania a plánovanie celej kampane.

Buffer je šikovná aplikácia, ktorá vám umožní označenie článkov, plánovanie zdieľania na sociálnej sieti v jednoduchom užívateľskom režime. Už sa vám nestane, že niečo nestihneme uverejniť, alebo pri záplave povinností na to zabudnete.

3. Publikovanie textov aj mimo web stránky

Po vytvorení článku na domovskom blogu sa oplatí publikovať svoje myšlienky aj na iných stránkach s prepojením na svoj web. Pri výbere iných blogov zvážte relevantnosť informácii a komunitu registrovaných užívateľov. Každá správa musí mať aj svoju čítanosť, komentáre a samozrejme zdieľanie. Nerobíme to pre Googlerobota, ale hlavne pre zákazníkov. Na toto nikdy nezabúdajte.

Recyklácia obsahu

4. Recyklácia obsahu

Pri tvorbe obsahu nemusíte tráviť hodiny za počítačom vymýšlaním nových tém. Vyberte si občas tému, ktorá mala úspech u publika, oblečte ju do iných šiat a použite v zmenenej forme. Video, infografiky, ebook... Nestačí zmeniť iba titulok, alebo pár slov v článku. Vždy vyberajte však s dôrazom na obľúbenosť tém, ktoré už zaujali a viete, že čitatelia majú o ne záujem.

5. Zdieľanie zdrojovzelená sieť prepojenia firiem a užívateľov

Pri písaní textu vychádzame z dostupných informácii prostredníctvom rôznych vyhľadávačov, aplikácii, či priamo softwérov. Snažíme sa vždy vybrať kvalitný a pútavý obsah, keďže nikto nechce mať svoj blog preplnený odpadom. Ak už máme takéto zdroje, priznajme si ich aj pred čitateľom. Nebojte sa vkladať do textov prelinkovanie na iné web stránky odkiaľ ste čerpali zdroj informácii. Aj tu ale treba myslieť na kvalitu a možný prínos z týchto zdrojov.

6. Výber dlhodobo aktuálnych tém

Pri výbere tém nezabúdajte na dve základné skupiny. Aktuálne témy, ktoré sa riešia v danom čase a z dlhodobého hľadiska je téma neaktuálna. Môže sa vám ľahko stať, že napíšete článok vysoko aktuálny ako reakciu na momentálny stav v biznise, alebo spoločnosti. O tri dni je už táto téma neaktuálna a kým sa čitatelia dostanú k blogu, nemajú už o  tento článok záujem. Potom tu máme ale obľúbené evergreeny, ktoré su vždy aktuálne, je možné s nimi pracovať, rozvíjať a prinesú oveľa väčší zisk, či už v návštevnosti zákazníkov, alebo aj priamo zvýšenia počtu objednávok.

Týchto pár bodov vám môže pomôcť pri rozhodovaní komu zveriť tvorbu content marketingu do rúk a zároveň v prípade voľby vlastnej tvorby pomôcť písať kvalitný obsah s minimálnymi investíciami. Ak máte ďalšie návrhy, či skúsenosti, podeľte sa s nami o ne v komentároch. Nás to iba poteši.

Zaujali sme vás? Komentujte, pýtajte sa. Sme tu pre vás.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok